Doble titulació: grau d'Administració d'Empreses i grau de Turisme

312 crèdits - Facultat de Turisme

21222. Treball de Fi de Grau d'Empresa (2022-23)

Crèdits 12 ECTS.
Caràcter Treball de fi de grau
Estat Pla vigent i assignatura oferta en aquest pla, centre i illa.
Guia docent Pendent

Prerequisits

Aquesta assignatura no té prerequisits de matrícula particulars

Bibliografia recomanada disponible al fons de la biblioteca de la UIB

No hi ha cap llibre recomanat al fons de la biblioteca de la universitat ( més informació ).
La bibliografia completa està a l'apartat corresponent de la guia docent de l'assignatura.

Guies docents d'anys anteriors

Grups de l'assignatura l'any acadèmic 2021-22

Període: Anual

Grups de l'assignatura l'any acadèmic 2020-21

Període: Anual

Grups de l'assignatura l'any acadèmic 2019-20

Període: Segon semestre

Per veure la informació sobre grups de l'assignatura de cursos anteriors al 2017-18 podeu consultar el cercador de guies docents

Treballs de Fi de Grau

  • Análisis contable comparativo de HOSCLIMA S.L.U. y NORD ARBONA S. L.
  • Análisis contable de dos empresas del mismo sector.
  • Análisis económico-financiera de dos empresas.
  • Are we friends? Influencers marketing and parasocial relationships with followers.
  • Big data and smart destination management
  • Branding in family firms. Case study: Grupo Verlio.
  • Business Plan.
  • Calidad y acreditaciones de las playas de Mallorca: Percepción y comportamiento del consumidor.
  • Chernobil: motivaciones del turismo en lugares peligrosos.
  • Comparative accounting analysis of two hotel companies: Hilton and Marriott Bonvoy.
  • Corporate Social Responsibility in the tourism sector.
  • Corporate Social Responsibility in Tourism Sector.
  • Economical analysis of the "ERTE": Application to the case of tourism.
  • Effects, evolution and trends of tourism in the Balearic Islands post-COVID-19.
  • El efecto de los incentivos en la decisión de mentir.
  • El souvenir como fuente de información sobre un destino.
  • El todo incluido en pandemia: percepciones del potencial turista.
  • El uso de las TIC en la oferta cultural turística.
  • Empresa familiar turística en Baleares.
  • Estudio de viabilidad de un proyecto hotelero II.
  • Export project: furniture from Germany to Mallorca.
  • Festivals for tourism: public-private partnerships.
  • Foreign residents' degree of social integration in daily activities. The case of the island of Majorca. 
  • Gamification in the educational field: analysis of the use of gamification in a Tourism degree.
  • Horizontal integration in the tourism sector: the case of Air Europa and Iberia.
  • How to reach business success?.
  • Impacto de la COVID-19 en el turismo rural. El caso de las Islas Baleares.
  • Inclusive Tourism: Spain as an Accessible Tourism Destination.
  • Incumplimientos en el contrato de hospedaje y su interpretación en la jurisprudencia.
  • La promoción de empresas de alojamiento en la era digital: los principales medios digitales.
  • Los sesgos cognitivos y la sinergia en los equipos de trabajo.
  • Marketing plan and integral viability of a tourism business project.
  • Márqueting digital a l'empresa Brox.
  • Montuïri as a sustainable turism destination. Marketing plan.
  • Peruvian gastronomy promotion as a strategy for tourism diverficiation.
  • Proyecto innovador con impacto o social ambiental.
  • Reform and upgrade of an Agrotourism
  • Sustainability in the Hong Kong hospitality industry: Comparing environmental practices between domestic and international chain groups.
  • Sustainable development & tourism, should they ride together? The case of the Balearic Islands.
  • The image that Germans have of the island of Majorca.
  • The management of online reputation in tourism companies and tourism destinations.
  • Thematic accommodation, feasibility and suitability analysis.
  • Turismo Transformacional: Creación de experiencias.
  • Viabilidad económica de una reforma con elevación de categoría de una a cuatro estrellas.
  • Vulnerability of Mediterranean tourist destinations to climate change.
  • .Analysis of media¿s messages about holiday renting in the Balearic Islands
  • Análisis de la demanda potencial de turismo creativo entre los Millennials
  • Anàlisis econòmic i valoració de mercat de l¿empresa Serra Sport
  • Análisis Financiero de Melia International Hotels
  • Analysis of the destination image of Sri Lanka on social networks, specifically on Instagram
  • Complete evaluation of a business project, proptech platform
  • Descriptive and behavior analysis of the all-inclusive tourist focused on the local population of Majorca
  • El peso del turismo en Andalucía
  • Escenaris turístics al cinema, la premsa i la literatura alemanya
  • Greenwashing strategies. What makes customers trust them?
  • GTUR_2020_020
  • It's what I say, not the score, what matters: Analysis of the review information to determine the price of Airbnb listings
  • La estacionalidad del turismo. Aplicación al caso de los residentes en España ( 2016)
  • Neuromàrqueting
  • Online Reputation
  • Plan de Marketing para el lanzamiento de un modelo de negocio basado en servicios online y apps
  • Relationship between tourism and climate change
  • Tourist behaviour and environmental protection
  • Turismo transformacional
  • Un análisis bibliométrico de la estructura académica y del impacto de Journal of Management en el campo del management.