Reconeixement de crèdits ECTS
Normativa general
Reconeixements
Activitats
Activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació que es reconeixen automàticament com a crèdits ECTS optatius.
Participació en activitats universitàries culturals
Reconeixement de crèdits per a alumnes col·laboradors: en aquest supòsit la regla aplicable serà d’1 crèdit europeu per cada 25 hores d’activitat desenvolupada.
Participació en activitats universitàries esportives
Els estudiants universitaris que representin la UIB en competicions esportives reconegudes com a jugadors, esportistes, àrbitres, jutges o entrenadors poden obtenir 1 crèdit europeu per competició, fins a un màxim de 2 crèdits per cada any acadèmic.
Participació en activitats de representació estudiantil
S’aplicarà la següent taula d’equivalències per any acadèmic o, si escau, s’atorgarà la part proporcional dels crèdits en funció dels mesos en què s’ha exercit la representativitat del total dels mesos que formen l’any acadèmic.
Càrrec | Crèdits | Expedició del certificat |
---|---|---|
President, secretari i tresorer del Consell d’Estudiants o vocal de la seva comissió permanent | 3 | Secretari del Consell d’Estudiants |
Representant al Consell de Govern | 2 | Secretari General |
Representant al plenari del Consell d’Estudiants | 2 | Secretari del Consell d’Estudiants |
Representant al consell de departament, junta de centre o al Consell Social | 2 | Secretari del departament, secretari de la facultat o escola o secretari del Consell Social |
Representant al Claustre | 1 | Secretari General |
Representant a les comissions de reconeixement i transferència de crèdits, de qualitat, al consell d’estudis o d’altres derivats de l’adaptació a l’espai europeu d’ensenyament superior (delegat de curs, etc.) | 1 | Secretari de l’òrgan pertinent en cada cas |
Representant a la Residència d’Estudiants de la UIB o a altres institucions amb participació directa de la UIB | 1 | Secretari o, si escau, responsable de la institució |
Representants als consells assessors interns de les dues seus universitàries | 1 | Secretari del Consell Assessor |
L’estudiant representant ha d’assistir, almenys, al 80 per cent de les sessions convocades.
Els certificats s’han d’adreçar a la Secció de Gestió Acadèmica o als serveis administratius que es determinin.
En cas que sorgeixi un càrrec de representació estudiantil no previst a la taula anterior, la Comissió Acadèmica decidirà el nombre de crèdits que tindrà assignats, així com la forma en què s’acreditaran.
Participació en activitats universitàries solidàries i de cooperació
L’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat certificarà la participació i la Comissió Acadèmica atorgarà els crèdits en funció de la taula següent:
Activitat | Crèdits |
---|---|
Participar en el programa Estades Solidàries en el marc de la convocatòria de voluntariat universitari en cooperació al desenvolupament organitzat per l’OCDS (durada: entre 1 i 2 mesos) | 3 crèdits |
Organitzar accions de sensibilització per a la comunitat universitària en el marc de la convocatòria d’ajuts per a accions d’educació al desenvolupament i sensibilització de l’OCDS | 3 crèdits |
Participar com a membre de l’equip en accions de sensibilització per a la comunitat universitària en el marc de la convocatòria d’ajuts per a accions d’educació al desenvolupament i sensibilització de l’OCDS | 1 crèdit |
Participar com a membre de l’equip en projectes de cooperació universitària al desenvolupament en el marc de la convocatòria de projectes de cooperació universitària al desenvolupament de l’OCDS | 1 crèdit |
Participar en el programa de voluntariat universitari de les Nacions Unides (durada: 6 mesos) | 3 crèdits |
Participar en el programa del Servei de voluntariat europeu (durada: entre 2 i 12 mesos) | (1 crèdit fins a 3 mesos; 2 crèdits fins a 5 mesos i 3 crèdits a partir de 6 o més mesos) |
En cas d’activitats no previstes a la taula anterior, l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat farà arribar la seva proposta a la Comissió Acadèmica abans del dia 1 d’octubre de cada any, i aquesta decidirà el que consideri pertinent.