Grau d'Educació Social

240 crèdits - Facultat d'Educació

22328. Treball de Fi de Grau d'Educació Social (2024-25)

Crèdits 6 ECTS.
Caràcter Treball de fi de grau
Estat Pla vigent i assignatura oferta en aquest pla, centre i illa.
Guia docent
Català

Prerequisits

  • Cal estar matriculat el mateix any acadèmic de totes les assignatures de formació bàsica o haver-les superat
  • Cal haver superat 150 crèdits del conjunt d'?_?assignatures de formació bàsica, obligatòries, optatives i Pràctiques Externes

Bibliografia recomanada disponible al fons de la biblioteca de la UIB

Aquest llistat es correspon amb la bibliografia bàsica que ofereixen les guies docents. Podeu fer click sobre qualsevol document per consultar el seu estat o tipus de consulta (disponible, en préstec, accés en línia,...). La bibliografia completa està a l'apartat corresponent de la guia docent de l'assignatura. Podeu consultar les guies docents de l'assignatura a la taula d'informació de grups, sota la bibliografia. Per a més informació Deman@ , la biblioteca respon.

Informació sobre els grups de l'assignatura

Període: Segon semestre

Guies docents d'anys anteriors

Grups de l'assignatura l'any acadèmic 2023-24

Període: Segon semestre

Grups de l'assignatura l'any acadèmic 2022-23

Període: Segon semestre

Grups de l'assignatura l'any acadèmic 2021-22

Període: Segon semestre

Grups de l'assignatura l'any acadèmic 2020-21

Període: Segon semestre

Grups de l'assignatura l'any acadèmic 2019-20

Per veure la informació sobre grups de l'assignatura de cursos anteriors al 2019-20 podeu consultar el cercador de guies docents

Treballs de Fi de Grau

  • Abusos sexuales en la infancia: Identificación y análisis de propuestas de intervenciónes socioeducativas en la prevención.
  • Análisis de diversos programas socioeducativos de educación familiar
  • Análisis de la situación de prostitución de mujeres en trata. Estudio de casos múltiples en Casal Petit de Palma.
  • Coeducación: Plan de Coeducación 2019-2022 y percepción de los y las alumnas del Máster de Formación del profesorado de la UIB en temas de igualdad de género.
  • Educación emocional en los centros de acogimiento residencial de Mallorca: diseño de un proyecto piloto
  • El abordaje de la conducta antisocial desde la familia
  • Estudi del projecte d’emancipació de la Fundació Natzaret (PAE)
  • Evolución del sistema motivacional empleado en los centros de la FISE.
  • Incidència inicial de la declaració d’estat d’alarma sobre el col·lectiu de professionals de l’educació social a les Illes Balears
  • Infància i adolescència tutelada amb problemes de conducta. Els processos d’adaptació i aprenentatge en els centres educatius ordinaris
  • Inserción Laboral para personas con discapacidad intelectual
  • L'Animació Sociocultural com a metodologia per a l'elaboració d'un diagnòstic participatiu: dones immigrants i determinants socials de la salut
  • La adaptación e inclusión del alumnado extranjero en la educación primaria y secundaria obligatoria en Ibiza
  • La participación comunitaria de la población joven
  • La violència de génere ens els i les joves de quinze i divuit anys
  • Los programas dirigidos a familias dentro del marco de la Organización de las Naciones Unidas
  • Mujer, Dolor Crónico y Educación Social: Hacia un enfoque Integrado de Género y Salud.
  • Ocio inclusivo en el municipio de Manacor
  • Participación y acción comunitaria como herramienta socioeducativa desde el Acogimiento Residencial Básico para la Infancia y la Adolescencia: Estudio de Caso "Llars el Temple, Programa Prenim Part"
  • Presencia de la Iglesia Católica en los ámbitos profesionales de la Educación Social
  • Projecte d'intervenció socioeducativa per a l'emancipació i la reinserció social de joves que finalitzen el compliment de mesures judicials d'internament
  • Revisión sistemática documental de las causas que llevan a cabo a las mujeres con menores a cargo a ejercer la prostitución.
  • Una revisión bibliográfica sobre las características del menor agresor y los factores de riesgo en la violencia filio-parental
  • Análisis de la soledad en la tercera edad. Estudio y propuestas de intervenciaón desde la Educación social.
  • Burnout en profesionales de protección infantil
  • El Mindfulness como técnica para una buena gestión emocional en adolescentes
  • EL PAPER DE L’EDUCADOR/A SOCIAL EN LA PREVENCIÓ DE L’ABSENTISME ESCOLAR A SECUNDÀRIA EN ELS CENTRES EDUCATIUS DE LES ILLES BALEARS
  • Menores en situación de violencia de género
  • Poryecto para mejorar las competencias sociales a través de las HHSS para las menores del centro socioeducativo Es Fusteret
  • Programa d'Emancipació del Grec. Transició a la vida adulta de del sistema de protecció de Menors.
  • Programas de prevención sobre la violencia de género en adolescentes: Revisión y propuesta de buenas prácticas
  • Proposta de millora per a una vida sexual saludable de les persones amb discapacitat intel·lectual
  • Revisió Bibliogràfica: Els estils educatius parentals i la relació amb el trastorn per dèficit d’atenció (TDAH)
  • Teixint Vincles. Projecte d’intervenció socioeducativa per a mares i fills/es víctimes de violència de gènere
  • Transició a la vida adulta de persones amb discapacitat intel·lectual a l'illa d'Eivissa. L'aula TAVA de l'IES Sa Serra
  • Violencia de Género y Diversidad Funcional: Programas de Prevención.
  • ANÀLISI DELS PROGRAMES EXISTENTS EN LA PREVENCIÓ DE LA DELINQÜÈNCIA JUVENIL FEMENINA
  • Anàlisi sociocultural de la violència sexual cap a les dones dins la parella des d'una perspectiva feminista
  • ANÁLISIS Y COMPARACIÓN DE 3 PROGRAMAS DE TRATAMIENTO DE DROGODEPENDENCIAS
  • EL PAPEL DE LA CULTURA
EN LA COOPERACIÓN INTERNACIONAL PARA EL DESARROLLO ESPAÑOLA
  • Itineraris després del Programa d'Escolarització Compartida Alter de l'Ajuntament de Palma
  • L'atenció i la intervenció en emergències amb persones amb discapacitat
  • L'educador social als centres de secundària: una proposta d'intervenció comunitària
  • LA MISMA MIRADA: Afectividad y Sexualidad en personas con discapacidad intelectual
  • LGBTI en la adolescencia; recursos y estrategias para madres y padres
  • Menores infractores y drogodependencias. Programa de atención terapéutica de reducción de riesgos y daños en el ámbito de internamiento CS Es Pinaret
  • Vincles per a la corresponsabilitat en la comunitat educativa de l'espai escolar. Pautes d'intervenció socioeducativa amb la Família
  • Análisis sobre la gestión de la atención a la diversidad en los centros educativos de Sa Pobla
  • Educación Social Contemporánea y familias
  • L'atenció a la identitat de gènere en el sistema eduatiu
  • La Intervenció Socioeducativa de l’ Educador/a Social en el Programa d’ Acolliment Familiar Permanent en Família Extensa a Mallorca.
  • Miindfulness para prevenir en Burnout en professionales del ámbito sociosanitario
  • Pautes saludables per a una correcta separació.
  • Projecte d’investigació sobre violència de gènere en parelles joves.
  • Acompanyament terapèutic individual i socioeducatiu a persones amb problemàtica en Salut Mental
  • Centre d'acollida temporal per a famílies
  • COMPARTIR I APRENDRE AMB LA GENT GRAN. UN PROGRAMA DE RELACIONS INTERGENERACIONALS
  • Educación de adultos: análisis y propuesta de alfabetización
  • Estudi sobre la sexualitat i afectivitat en la vellesa a la residència de la Bonanova
  • Habilidades cognitivas en centros residenciales de mayores
  • Intervención con musicoterapia a personas con esquizofrenia crónica de la residencia Can Raspalls de Ibiza
  • L'educació social dins l'àmbit de l'educació formal. La necessitat de la integració de la figura de l'Educador/a social dins l'escola
  • La igualdad de género. La situación de desempleo en Ibiza de la mujer mayor de 50 años.
  • Proposta de pla de joventut pel municipi de Pollença
  • Proposta d’Intervenció Socioeducativa per a Persones Sense Llar a Eivissa.
  • Victimas Invisibles: Intervención en menores de violencia de género en Ibiza
  • Activitats d'oci d'infants i adolescents del municipi de Lloseta.
  • Característiques i beneficis dels Programes Basats en l'Evidència sobre el TEA (Trastorn de l'Espectre Autista)
  • Estudio sobre las Diferencias de Género en el Uso de Drogas: Psicofármacos
  • Estudio sobre las necesidades de las personas mayores usuarias del SAD en Alcudia
  • Intervención familiar como medio de disminución del absentismo escolar. ‘’Absentismo escolar: una cuestión dinámica’’
  • Intervenció Socio-Educativa Comunitària en Persones amb Malalties de Salut Mental
  • La Igualtat de Gènere i la Prevenció de la Violència a l’Educació Secundària: Programes i Projectes Activa’t per la Igualtat
  • La influencia de los videojuegos en la infancia y adolescencia
  • Les publicacions de les dones al BILE (1878-1936)
  • Los jóvenes extutelados: del centro residencial de acogida a la emancipación. Diagnóstico de Menorca.
  • Principis Bàsics de la Pedagogia Sistèmica
  • Proyecto de prevención y Tratamiento del Absentismo Escolar y el Abandono Escolar Prematuro “PROYECTA TU FUTURO”
  • Revisió i propostes de millora d'un centre residencial de protecció amb menors d'alta intensitat educativa
  • Técnicas psicológicas y educativas en el marco de la Comunidad Terapéutica. Análisis en Proyecto Hombre.
  • Art-teràpia i protecció de menors. Guia de recursos adreçada a l’educador social
  • Competencias del Educador Social como elemento educativo en la educación patrimonial: Análisis del Grado de Educación Social de la Universitat de les Illes Balears
  • El Desarrollo Comunitario, una estrategia viable en los Asentamientos Humanos de Piura
  • Estudi Jove del municipi de Pollença 2014
  • Futbol base federat i educació social
  • La protección del menor en España. Legislación y medidas en materia de protección del menor en las Comunidades Autónomas
  • Los sistemas de información en ONG de infancia, juventud y familia: un diagnóstico de necesidades
  • Programas de educación familiar desde una perspectiva grupal
  • Proyecto de psicoestimulación preventiva “ACTIVA TU MENTE”
  • TDAH: relación con el comportamiento antisocial y enfoque educativo para su tratamiento.
  • Gerontología y Arte
  • La Educación Social como eje vertebrador de la inclusión de personas dependientes y familias cuidadoras
  • Les dimensions del fracàs escolar en relació a la pobresa infantil. Proposta d'actuacions des d'una perspectiva social.