Història de la Música i de la Dansa

Cita prèvia


Si necessitau fer un tràmit presencialment, heu de sol·licitar cita prèvia clicant a https://citaprevia.uib.es/.
 

Informació de la matèria

Sabers bàsics i concrecions

D'acord amb el Decret 33/2022, d’1 d’agost pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears, els sabers bàsics i les concrecions d'aquesta matèria:

Estructura de l'examen

La prova s’estructura en tres parts o exercicis:

A. EXERCICI 1. Audició

Comentari guiat d’una audició o fragment d’audició, sense partitura. L’alumne haurà de triar una de les dues opcions proposades.
En aquest exercici, l’alumne haurà de respondre sis preguntes concretes en relació amb els elements característics principals de l’obra: títol, autor, estil i/o època, agrupació, textura i element de context cultural rellevant.
L’audició o fragment tindrà una durada màxima de 3 minuts i 30 segons, i es reproduirà des de l’inici de la peça.
Cada audició es reproduirà tres vegades.
Puntuació: 3,5 punts sobre 10 (cada una de les sis preguntes formulades computarà 0,5 punts i la darrera, 1 punt).

B. EXERCICI 2. Tema
Desenvolupament d’un tema a triar entre tres opcions.
El tema triat haurà d’estar estructurat a partir d’un guió coherent que inclogui contextualització, característiques, autors i obres representatives.
L’alumne haurà de triar un tema de les tres opcions proposades (exercici de resposta oberta).
Puntuació: 4 punts

C. EXERCICI 3. Terminologia
Aquest és un exercici de resposta semioberta que pot incloure opcionalitat. A partir de la definició donada, l’alumne haurà d’indicar el terme específic completant la frase.
Exemple:

  • Disciplina que estudia els instruments musicals: organologia

L’alumne haurà de triar 10 frases de les 15 que es proposin.
Puntuació: 2,5 punts (0,25 punts per frase). Només es valorarà la resposta correcta.

  • El llistat d’audicions, la relació de temes i la terminologia es poden consultar a l’apartat «Annexos» / «Informació addicional de la matèria».  

Criteris d'avaluació

Criteris de correcció i avaluació

 A. EXERCICI 1. Audició
Es valorarà l’adequació de les respostes a les preguntes formulades i la qualitat dels raonaments. 

B. EXERCICI 2. Tema
Es valorarà el nivell de coneixements, la qualitat d’aquests, l’ordre d’exposició, l’estructura lògica del discurs, l’aplicació terminològica, la capacitat d’elaboració i la capacitat de síntesi. 

C. EXERCICI 3. Terminologia
Es valorarà la precisió de les paraules i l’adequació d’aquestes a les frases donades.

Criteris de correcció gramatical, lèxica i ortogràfica

El Reial decret 534/2024, d’11 juny, pel qual es regulen les característiques bàsiques de la prova d’accés a la universitat indica al seu article 13.10 que a tots els exercicis s’inclourà informació sobre els criteris de correcció i qualificació. Aquests criteris inclouran, entre d’altres, paràmetres que permetin valorar els següents aspectes:
 
  1. L’adequació al que es demna a l’enunciat.
  2. La coherència, la cohesió, la correcció gramatical, lèxica i ortogràfica, així com la seva presentació.

A més, indica que en aquells exercicis amb preguntes que requereixen de textos per part de l’alumnat, la valoració corresponent als aspectes recollits a l’apartat b) no podrà ser inferior a un 10 per cent de la puntuació.

La Comissió Organitzadora de les Proves d’Accés a la Universitat, tenint en compte el reial decret anterior, va acordar:

  • El corrector marcarà els errors a l’exercici i especificarà clarament la deducció efectuada a la nota global.
  • La màxima deducció global a l’exercici serà d’un punt d’acord als criteris següents:
    • Les dues primeres incorreccions ortogràfiques no representaran cap deducció.
    • Si es repeteix una mateixa falta d’ortografia es comptabilitzarà com a única.
    • A partir de la tercera, per cada falta es deduiran -0,10 punts fins un màxim d’un punt.
    • Per errors en la redacció, en la presentació, falta de coherència, falta de cohesió, incorrecció lèxica o incorrecció gramatical es podrà deduir un màxim de 0,5 punts.

S’incideix que en els casos en què la suma de les deduccions sigui superior a un punt, aquesta és la deducció màxima.

D’acord amb el Reial decret 534/2024, d’11 juny, l’aplicació d’aquests paràmetres es podrà flexibilitzar en el cas de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

Model d'examen o preguntes competencials

Informació addicional de la matèria

  •  A. EXERCICI 1. Audició

Professor especialista

 

suport