Empresa i Disseny de Models de Negoci
Si necessitau fer un tràmit presencialment, heu de sol·licitar cita prèvia clicant a https://citaprevia.uib.es/.
Informació de la matèria
- Sabers bàsics i concrecions
- Estructura de l'examen
- Criteris d'avaluació
- Model d'examen o de pregunta competencial
- Informació addicional de la matèria
Sabers bàsics i concrecions
D'acord amb el Decret 33/2022, d’1 d’agost, pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears, els sabers bàsics i les concrecions d'aquesta matèria:
Estructura de l'examen
L’examen es presenta en un model únic estructurat en dos blocs. Un bloc corresponent a preguntes teòriques de resposta oberta i un altre bloc de problemes pràctics de caràcter competencial.
El bloc de preguntes teòriques conté sis preguntes amb opcionalitat: entre les sis preguntes de teoria, l’alumne n’haurà de triar tres per respondre.
El bloc de problemes conté dues qüestions pràctiques, de caràcter competencial, que s’han de respondre obligatòriament. A aquest bloc, no hi ha opcionalitat.
Criteris d'avaluació
Criteris de correcció i avaluació
1. Puntuació
La puntuació per a cada una de les qüestions correctament resoltes és la següent:
A) Bloc de preguntes teòriques: 2 punts cada pregunta. Només se n’han de contestar tres.
B) Part pràctica: primer problema: 2 punts. Segon problema: 2 punts.
Base: 10 punts
2. Criteris de puntuació
En la valoració de les qüestions teòriques es tindrà en compte:
- Claredat de conceptes i concreció.
- Coherència i cohesió.
- Exposició sintètica.
- Correcció gramatical, lèxica i ortogràfica.
- Presentació.
La coherència, cohesió, correcció gramatical, lèxica i ortogràfica i la presentació tindran un pes a la ponderació del 10% de la qualificació total atorgada a l’examen.
Material auxiliar permès
Per resoldre el bloc de problemes es permetrà fer servir calculadora. No es poden dur formularis ni plantilles de cap tipus.
Criteris de correcció gramatical, lèxica i ortogràfica
- L’adequació al que es demana a l’enunciat.
- La coherència, la cohesió, la correcció gramatical, lèxica i ortogràfica, així com la seva presentació.
A més, indica que en aquells exercicis amb preguntes que requereixen de textos per part de l’alumnat, la valoració corresponent als aspectes recollits a l’apartat b) no podrà ser inferior a un 10 per cent de la puntuació.
La Comissió Organitzadora de les Proves d’Accés a la Universitat, tenint en compte el reial decret anterior, va acordar:
- El corrector marcarà els errors a l’exercici i especificarà clarament la deducció efectuada a la nota global.
- La màxima deducció global a l’exercici serà d’un punt d’acord als criteris següents :
- Les dues primeres incorreccions ortogràfiques no representaran cap deducció.
- Si es repeteix una mateixa falta d’ortografia es comptabilitzarà com a única.
- A partir de la tercera, per cada falta es deduiran -0,10 punts fins un màxim d’un punt.
- Per errors en la redacció, en la presentació, falta de coherència, falta de cohesió, incorrecció lèxica o incorrecció gramatical es podrà deduir un màxim de 0,5 punts.
S’incideix que en els casos en què la suma de les deduccions sigui superior a un punt, aquesta és la deducció màxima.
D’acord amb el Reial decret 534/2024, d’11 juny, l’aplicació d’aquests paràmetres es podrà flexibilitzar en el cas de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
Model d'examen o de pregunta competencial
Informació addicional de la matèria
Important: Al manual de Mc Graw Hill, en referència a l’apartat que parla dels conflictes d’objectius, hi ha una confusió amb els conceptes de “Conciliació” i “Mediació”. En particular, a la conciliació, el conciliador fa propostes i a la mediació, el mediador no fa propostes.
Link de les pàgines del Ministerio de la Presidencia, Justicia y Relación con las Cortes on es pot veure aquesta distinció:
Professora especialista