Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa
Any acadèmic 2024-25
Informació general sobre els TFM
El Treball de Fi de Màster (TFM) consisteix en la realització d’un treball acadèmic, inèdit i elaborat específicament per a aquesta finalitat, on l’estudiant ha d’aplicar, de manera individual i sota la supervisió d’un o més tutors, competències adquirides al llarg de la titulació, i que permet, en funció dels perfils de cada pla d’estudis, l’avaluació de la capacitat professional, formativa i/o d’iniciació a la recerca de l’estudiant.
A continuació podeu consultar la informació referent a cada una de les fases en què es divideix la gestió acadèmica i administrativa del TFM d'acord amb l'Acord del Comitè de Direcció del Centre d'Estudis de Postgrau pel qual s'aprova el Reglament propi per a l'elaboració i avaluació dels treballs de fi de màster universitari a la Universitat de les Illes Balears que entra en vigor l’any acadèmic 2020-21.
Matrícula del treball de fi de màster
L’estudiant s’ha de matricular de l’assignatura de TFM dins els terminis de matrícula o d’ampliació de matrícula establerts pel CEP abans de poder procedir a les següents fases del procés. Així mateix, cada titulació pot definir les condicions i els requisits que els estudiants han de complir per poder-se matricular al TFM (si escau, aquests requisits s’indicaran a la guia docent del TFM i a l’apartat d’informació específica de la titulació).
El nombre màxim de matrícules per superar el TFM és de quatre, més una matrícula addicional que serà concedida per la direcció del CEP, previ vistiplau de la direcció del màster.
Quan la defensa del TFM no es pugui dur a terme durant la primera matrícula vigent, l’estudiant es podrà matricular per tutela acadèmica l’any acadèmic immediatament posterior per poder efectuar la defensa del treball. La matrícula per tutela acadèmica comptarà com a segona matrícula i, una vegada finalitzat el període de tutela sense haver superat el TFM, les matrícules següents seran ordinàries.
En qualsevol cas, si s’efectua la defensa del TFM i el treball obté una qualificació de suspens, l’estudiant haurà de fer una nova matrícula ordinària sense poder optar a la matrícula per tutela acadèmica.
Assignació de propostes i tutors
Cada titulació publicarà la llista de propostes o línies generals sobre les quals els estudiants matriculats al TFM de la titulació podran elaborar el treball. Les propostes o línies constaran d’un o diversos professors que puguin ser tutors.
Les propostes s’assignaran seguint el procediment establert per cada titulació (si escau, aquest procediment s’indicarà a l’apartat d’informació específica de la titulació), i és responsabilitat de cada un dels tutors vetllar per la qualitat acadèmica del TFM.
Realització del TFM en entitats col·laboradores
El TFM es pot realitzar en entitats col·laborades amb les quals s'hagi signat un conveni (model de conveni) i abans s'ha d'haver fet la proposta a <convenis.postgrau@uib.cat>.
Els estudiants que hagin d'elaborar el TFM en una entitat col·laboradora se seleccionaran d'acord amb els termes que s'hagin acordat per mitjà del procediment oportú de selecció indicat a l'addenda del conveni i en funció de les places disponibles per a cada entitat.
L'entitat col·laboradora nomenarà un responsable del programa que impliqui l'estudiant durant el període que duri l'estada, que haurà de garantir l'adequada formació i acollida i la bona gestió de l'activitat educativa.
La UIB nomenarà un tutor, que vetllarà per la qualitat acadèmica del TFM.
S'ha de tenir en compte que la titularitat dels drets de propietat intel·lectual o de propietat industrial del TFM es regularà d'acord amb la normativa vigent en la matèria i, si escau, pel que disposin els convenis signats amb les entitats públiques o privades que hagin pogut contribuir a finançar o facilitar l'execució d'aquests convenis.
Inscripció del projecte del treball de fi de màster
La inscripció del TFM constitueix un contracte docent entre l’estudiant i el tutor o els tutors.
Una vegada assignada la proposta de TFM a un estudiant, aquest formalitzarà la inscripció del treball dins els terminis establerts per a cada titulació (vegeu l’apartat d’informació específica de la titulació), mitjançant l’aplicació telemàtica https://postgrau.uib.es/tfm, que permetrà a l’estudiant fer el seguiment de la seva sol·licitud.
Cal tenir en compte que a la sol·licitud d’inscripció l’estudiant ha de:
- Fer constar el títol provisional del treball (sense emprar majúscules, excepte en els casos necessaris).
- Fer constar el nom i els cognoms de cada un dels tutors i les adreces electròniques respectives (ha de comprovar que aquestes adreces són correctes, ja que aquest serà el mitjà a través del qual els tutors hauran d’acceptar la tutela del TFM per completar la inscripció del treball).
- Adjuntar un guió del treball en format PDF i d’una grandària inferior a 100 MB.
Podreu fer el seguiment de la sol·licitud a la mateixa aplicació.
Lliurament del treball de fi de màster
L’acte de lliurament del TFM s’estén com la sol·licitud d’avaluació del TFM que fa l’estudiant.
El TFM es podrà lliurar dins els terminis establerts per cada titulació (vegeu l’apartat d’informació específica de la titulació per a més informació), sempre que l’estudiant tingui acceptada la sol·licitud d’inscripció i hagi pagat les taxes de matrícula i de gestió.
El lliurament del TFM consta de dues accions. En primer lloc, l’estudiant ha de fer la sol·licitud d’avaluació a l'aplicació telemàtica https://postgrau.uib.es/tfm, on podrà fer el seguiment de tot el procés. En aquest punt cal tenir en compte que:
- Cal adjuntar la memòria del TFM en un únic document PDF seguint les normes establertes per cada titulació (la grandària d’aquest PDF ha de ser inferior a 100 MB).
- La portada de la memòria ha de respectar el format de portada del TFM establert per
als estudis de màster de la UIB d’acord amb les plantilles següents:
Portada del TFM [ca]
Portada del TFM [es]
Master's Thesis Cover [en] - Si el treball conté fitxers annexos en altres formats (àudio, vídeo, etc.) que no es poden incorporar al PDF de la memòria, aquests també es poden adjuntar a la sol·licitud en suport electrònic.
- L’estudiant també haurà d’emplenar la llicència de distribució del TFM per indicar si accepta que el treball estigui en lliure accés o no al repositori institucional per poder consultar-lo públicament.
La segona acció necessària per completar el lliurament del TFM consisteix a lliurar la memòria del treball en format PDF (exactament la mateixa que s’ha lliurat al punt anterior) a la tasca que el responsable del TFM hagi designat a tal efecte a l’assignatura de TFM d'Aula digital de la titulació. Mitjançant l’ús de programes de detecció de plagi es revisarà el TFM i es generarà un informe que estarà a disposició de cada un dels tutors i dels membres del tribunal que hagin d’avaluar el treball, i que podrà ser tingut en consideració a l’hora d’acceptar el lliurament del TFM, així com en l’avaluació per part del tribunal.
Defensa del treball de fi de màster
La presentació i defensa del TFM és obligatòriament un acte públic en el qual l’estudiant farà una exposició oral davant un tribunal format, com a mínim, per tres membres: un president, un secretari i un vocal. Un cop acabada l’exposició, el tribunal obrirà un torn de qüestions sobre aspectes relacionats amb el treball.
La defensa pública del TFM s’haurà de dur a terme dins els terminis que estableixi cada titulació (vegeu l’apartat d’informació específica de la titulació per a més informació). Per poder dur a terme la defensa del TFM l’estudiant ha d’haver superat tots els altres crèdits necessaris per a l’obtenció del títol. Sens perjudici de l’anterior, un estudiant podrà defensar el TFM amb un màxim d’una assignatura no superada si així s’estableix a les directrius específiques del TFM de la titulació publicades a la seva pàgina web (vegeu l’apartat d’informació específica de la titulació).
La titulació pot designar un o diversos tribunals de TFM. En cas que la titulació designi un tribunal específic per a cada TFM, aquesta designació s’ha de fer en el termini màxim de deu dies hàbils a partir de la data en què hagi finalitzat el dipòsit del treball. Una vegada ha estat informat de la designació, el president del tribunal (o el responsable del TFM o la direcció de la titulació) convocarà els altres membres, el tutor o els tutors i l’estudiant per a la presentació i defensa del treball en un màxim de deu dies hàbils.
En circumstàncies excepcionals en què el TFM contingui informació que pugui tenir la consideració de confidencial, el procediment per a la presentació i defensa pública es podrà modificar seguint les indicacions de l’article 10 del Reglament per a l’elaboració i avaluació dels treballs de fi de màster universitari a la Universitat de les Illes Balears. Per acollir-se a les especificacions dels TFM sotmesos a processos de protecció de dades o resultats, en el moment de lliurar el treball, l’estudiant o els tutors han de fer una sol·licitud raonada adreçada al CEP.
Avaluació del treball de fi de màster
Cada titulació establirà els criteris d’avaluació del TFM, que es faran públics per a cada any acadèmic i seran tinguts en compte pel tribunal a l’hora de qualificar el TFM (vegeu l’apartat d’informació específica de la titulació per a més informació). Un cop acabada la presentació i defensa del TFM, el tribunal deliberarà sobre el grau d’acompliment de l’estudiant i determinarà la qualificació del treball, que s'incorporarà al seu expedient.
Recursos sobre plagi acadèmic, Turnitin i Intel·ligència Artificial.
Recursos a la web de la biblioteca de la UIB: Definició, normativa i altres temes realacionats amb el plagi i com evitar-ho.
Integritat acadèmica, plagi i com incorporar les idees d'altres als nostres treballs: Autora: González Teruel, Aurora - Data: 2019 - (Innovació Educativa Universitat de València) Vídeo a youtube.
Informació sobre com accedir als informes de Turnitin: Webminar UIB Turnitin.
Unlocking the Power of Generative AI Models and Systems such as GPT-4 and ChatGPT for Higher Education: document PDF
Recursos per als tutors del treball de fi de màster
Atès que la primera passa per al control del plagi l'han de fer les persones que tutelen el TFM, és convenient que els tutors del treball revisin la secció "Recursos sobre plagi acadèmic i Turnitin" d'aquesta pàgina web.
Informació específica dels TFM del Màster Universitari. Investigació i Intervenció Psicoeducativa
Treballs de fi de màster defensats
- Anàlisi de l'art com a element per a la inclusió, el desenvolupament comunitari i la transformació social
- Cuando los lugares se convierten en no lugares: el aprendizaje biográfico en la configuración de la identidad docente en maestras refugiadas en España
- Educació inclusiva i cures pal·liatives: perspectives d'una família
- Estimulación del lenguaje a través de la musicoterapia en niños con TDL
- Gifted and twice-exceptional students: a systematic literature review
- Grupos de apoyo con padres y madres con enfermedades raras: una revisión sistematizada de la literatura
- L'Aula Hospitalària com a Peça Clau en la Percepció del Benestar Emocional dels Infants: Un Estudi de Cas
- La capacidad narrativa en personas con Síndrome de Williams: una revisión sistemática
- Les Joventuts Socialistes al Obrero Balear (1931-1936)
- Revisión sistemática: Arteterapia y educación emocional en educación primaria
- Revisión sistemática de las experiencias sobre la menstruación dentro del contexto escolar
- Revisió sistemàtica de les pràctiques restauratives a l?_?àmbit escolar
- Rol de la família en l'atenció primerenca
- Teatro del oprimido, análisis bibliográfico y propuestas didácticas: Otra manera de empoderar
- Un paso hacia la inclusión: de un CEE a un CRE
- Validesa i precisió de les proves diagnòstiques del TDAH. Una revisió sistemàtica
- Análisis comparativo de los procesos de reinserción sociolaboral de mujeres y hombres con problemas de adicción en Mallorca
- Dar cabida a las altas capacidades intelectuales en el aula del CEIP Miquel Duran i Saurina
- Educación sexo-afectiva en educación infantil: una revisión sistematizada de la literatura
- Ensenyança-aprenentatge d'una llengua estrangera per a alumnes amb Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) en Educació primària: una revisió sistemàtica
- Hacia la Coeducación: Rompiendo con los Estereotipos de Género
- Influència dels estils parentals en el desenvolupament dels infants amb autisme: una revisió sistemàtica
- Intervención en la mejora de las estrategias socioemocionales del alumnado adolescente.
- La neurorehabilitació d?_?infants amb TEA des de la teràpia assistida amb animals: una revisió sistemàtica
- La resiliencia en trastornos mentales y enfermedades oncológicas en pacientes pediátricos: una revisión sistemática
- Situación Educativa de las Personas Sordas de las Baleares y su Impacto en el Mundo Laboral: una aproximación
- Victimización asociada a alumnado con dificultades de lenguaje: la captura atencional de estímulos emocionalmente aversivos y neutros