Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa
Any acadèmic 2024-25
Branca de coneixement | Ciències Socials i Jurídiques |
---|---|
Direcció acadèmica | |
Calendari acadèmic del centre | https://estudis.uib.cat/estudis-de-master/Estudiar-a-la-UIB/Calendari-academic/ |
Places de nou ingrés |
40 |
Crèdits | 60 |
Modalitat docent | Semipresencial |
Campus | Mallorca |
Idioma |
Català, Castellà, Anglès (Vegeu les assignatures per a més detalls)
|
Preus | Preu públic per crèdit 28,45¤ Cost total: 1.761,07 ¤ (*)(**) |
Directe a |
|
(*) Preu aplicable als nacionals dels Estats membres de la Unió Europea i residents
a l'Estat espanyol.
En la resta de casos s'aplica un increment del 30%
( més informació per acreditar la residència ).
La columna de cost és totalment orientativa, perquè es poden aplicar tant taxes com
descomptes.
(**)
Més informació sobre preus
El Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa neix amb la finalitat de formar professionalment a través de la iniciació investigadora, ja que parteix d'una concepció de la intervenció basada en l'evidència científica. Partint d'aquesta base, el Màster té un tronc comú centrat en les eines de recerca que permeten analitzar, entendre i produir l'evidència externa (recerca) i interna (recerca-acció). Aquest tronc comú es concreta després en una de les cinc especialitats d’intervenció educativa:
- Especialitat en Infància, Família i Qualitat de Vida. Aquesta especialitat està enfocada a la investigació en intervenció en la primera infància. S'adreça a la formació de professionals interessats en l'atenció infantil, tant des de l'àmbit educatiu (mestres d'educació infantil, educació primària, suport, etc., i pedagogs i psicopedagogs) com des de l'àmbit social (educadors i treballadors socials ) i des de l'àmbit de la salut (psicòlegs, infermers pediàtrics, etc.).
- Especialitat en Educació Inclusiva. Aquesta especialitat proporciona una formació específica per dissenyar, aplicar i avaluar propostes i plantejaments educatius inclusius. S’adreça a formar professionals ja graduats en una altra professió (regulada, com mestre d'educació infantil, mestre d'educació primària, professor d'educació secundària, etc., o no regulada, com educador social, treballador social, etc.) interessats en l’atenció a les persones amb risc d’exclusió social i/o educativa.
- Especialitat en Atenció Psicopedagògica a les Necessitats Educatives. Aquesta especialitat forma els futurs professionals en diferents necessitats educatives, amb la finalitat d'ajudar tots els infants a progressar de la manera més adequada atenent les necessitats concretes de cada alumne, en el context educatiu. S'adreça a graduats i professionals de l'àmbit clínic (psicòlegs), però també de l'àmbit educatiu (psicopedagogs, pedagogs, mestres d'audició i llenguatge, de pedagogia terapèutica, d'infantil o de primària, entre d'altres).
- Especialitat en Transicions Educatives i Laborals. Aquesta especialitat forma futurs professionals en les mesures d’atenció en les transicions educatives i laborals, amb especial incidència en les de la població amb baix nivell educatiu. S’adreça a professionals interessats en les transicions educatives i en les mesures de prevenció de l'abandó dels estudis, així com de tornada a aquests, ja siguin educadors socials, treballadors socials, psicòlegs, pedagogs o mestres.
- Especialitat en Empoderament, Educació i Desenvolupament Comunitari. Aquesta especialitat proposa una formació avançada en recerca per a la intervenció en l'empoderament, l'educació i el desenvolupament comunitari. S’adreça als professionals interessats especialment en la intervenció comunitària a partir de l'empoderament, ja siguin treballadors socials, educadors socials, pedagogs o psicòlegs, especialment.
Quines sortides professionals tindràs?
Per objectius acadèmics i professionals, el màster té una orientació doble. D'una banda, ofereix una base teòrica i científica sòlida per a aquells estudiants que vulguin orientar el seu futur cap a la intervenció psicoeducativa amb bases científiques sòlides en l'àmbit professional de l'educació, la psicologia i el treball social, entre d'altres, ja que ofereix un ventall d'opcions ampli per especialitzar-se en funció dels seus interessos.
D'altra banda, també està pensat per iniciar-se en la carrera investigadora i facilitar l'accés al programa de Doctorat en Educació amb la finalitat de fer la tesi doctoral. En aquest cas, es podran tenir en compte opcions diverses de programes de mobilitat amb altres universitats, així com l'accés a beques predoctorals per a aquells estudiants més destacats.
Estudi oficial i de qualitat
La legislació exigeix que els títols oficials d'Espanya siguin avaluats positivament per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA). Aquest procés es diu verificació i la seva finalitat és assegurar que el programa formatiu que seguireu és adequat per obtenir les competències i adquirir els resultats d'aprenentatge prevists. A l'apartat de resultats podeu consultar la memòria del pla d'estudis oficial.
L'espai europeu d'educació superior exigeix l'existència d'un sistema que asseguri la qualitat del títol .
El màster està sotmès a processos d'avaluació i de millora contínua, que en garanteixen el prestigi i el reconeixement europeu. Podeu veure els resultats dels processos d'avaluació a l' apartat de resultats .