Alumnat col·laborador de tipus A - curs 2019-20 - perfil de la plaça EPS005 - Escola Politècnica Superior

• Preferiblement, alumnes de tercer o quart curs.
    • L'objectiu de l’anomenada mineria de les criptomonedes és endevinar la solució d'un puzle criptogràfic, la dificultat del qual està determinada per la xarxa, i així guanyar la recompensa del bloc i les tarifes de la transacció. Els miners s'uneixen per crear els anomenats consorcis ('pool') de mineria. La distribució de les recompenses acumulades segons alguns esquemes garanteix un guany més just i previsible per als participants que d'altres. L’objectiu d’aquesta col·laboració és estudiar els diferents models d’estratègies de consorcis de mineria usant models estocàstics.
    • Utilització de tècniques de simulació i modelatge de sistemes informàtics en un tema de molta actualitat i en el qual hi ha una àmplia gamma d'opcions de recerca.
    • Extracte acadèmic