Escoltar

Convocatòries d'admissió general

Una convocatòria d'admissió és el procediment mitjançant el qual s’ofereixen una sèrie de places d’estudis de grau i s’adjudiquen d’acord amb un procediment d’admissió.

Vídeos tutorials

Obtenció de credencials

Com formalitzar la sol·licitud?
 

Convocatòria extraordinària

 

Oferta de places

Com i quan presentar la sol·licitud?

Termini

  • Del 29 de juliol a les 9 hores fins al 31 de juliol a les 23.59 hores.

Com s'ha de fer la sol·licitud?

Les persones que vulguin iniciar estudis universitaris de grau han de fer la preinscripció universitària en línia seguint el següent procediment dins els terminis establerts:

  • Iniciar el procés de registre en línia a través d'UIBdigital.
  • Anar a UIBdigital >Formació>Preinscripció>Sol·licitud
    • Triar "Admissió extraordinària a grau" en el desplegable perquè per defecte apareix la convocatòria general.
  • Emplenar l'enquesta obligatòria de preinscripció per a alumnes de nou ingrés.
  • Tornar a la sol·licitud d'admissió extraordinària a grau i clicar el botó "Emplena sol·licitud"
  • Seleccionar els estudis per ordre de preferència (màxim 6). L'opció número 1 és la de major preferència.
  • Comprovar si hi ha alguna via d'accés validada i editar-la, si escau.
  • Afegir les vies d'accés que correspongui i introduir les dades sol·licitades en cada cas.
  • Marcar les condicions especials.
  • Confirmar la sol·licitud: comprovar que totes les dades són correctes i desar.
  • Si escau, adjuntar la documentació necessària en el termini establert. Consultar a l'apartat Documentació com presentar la documentació.

Durant el termini per sol·licitar plaça, la sol·licitud es pot modificar tantes vegades com es vulgui. Només es tindrà en compte la darrera modificació.

Documentació

La documentació a presentar depèn del requisit d'accés i de les condicions indicades.

El termini per adjuntar-la o presentar-la acaba dia 1 d'agost a les 14:00 hores.

Documentació segons el requisit d'accés:

  1. Estudiants amb una prova d'accés a la universitat superada.
  2. Tècnics superiors.
  3. Titulats universitaris.
  4. Persones amb la prova de més grans de 25 anys superada.
  5. Persones amb la prova de més grans de 45 anys superada.
  6. Acreditació d'experiència professional o laboral.
  7. Deteminats estudiants en possessió del títol de batxiller sense PAU.
Documentació segons les condicions especials:
  1. Esportistes d'alt nivell o alt rendiment.
    • Document acreditatiu de la condició d'esportista d'alt nivell o d'esportista d'alt rendiment: referència a la publicació en un butlletí oficial (de l'Estat o de la corresponent Comunitat Autònoma) o, en el seu defecte, un certificat del Consell Superior d'Esports o de l'organisme competent de la corresponent Comunitat Autònoma.
  2. Persones amb un grau de discapacitat reconegut del 33% o superior, així com per als estudiants amb necessitats educatives especials permanents associades a circumstàncies personals de discapacitat que durant la seva escolarització anterior hagin requerit recursos i suports per gaudir d’una normalització educativa plena.
    • Certificat acreditatiu del grau de discapacitat.
    • En cas de grau de discapacitat inferior al 33%, document acreditatiu de la comunitat autònoma del suport educatiu que han tingut.

Presentació de documentació

En línia

La documentació s'ha d'adjuntar a la sol·licitud de preinscripció.

Procediment per adjuntar la documentació a la sol·licitud de preinscripció

Si heu de presentar documentació, heu de seguir les instruccions següents:

  • Un cop desada la sol·licitud de preinscripció, apareix un avís indicant la documentació que heu de presentar.
  • A la pestanya de “Sol·licitud”, clicau al botó “Adjunta documentació” i s’obre una sol·licitud per adjuntar documents.
  • Adjuntau els documents requerits i desau la sol·licitud.
  • El seguiment de l’estat de la documentació es fa a UIBdigital>Gestions i serveis>Sol·licituds>Pendents. Tota la comunicació amb la UIB sobre la documentació es farà en aquest apartat.
  • Si heu de realitzar alguna acció, la sol·licitud us apareixerà pendent de la vostra intervenció perquè la pugueu modificar des del llapis de la columna “Resol”.
  • Quan la documentació està pendent de l’àrea d’admissió, s’indica en quin estat es troba la documentació: pendent de revisar, pendent de verificar, validada, arxivada o desestimada.
  • Consell: Quan accediu a UIBdigital a la pantalla d'inici comprovau si teniu missatges d'avís, ja que si us han reclamat algun document també ho podreu saber mitjançant l'avís.

Validació de la documentació

Si el candidat no aporta la documentació original o aporta credencials provisionals, l’admissió serà condicional. Una vegada admès, el candidat haurà d’aportar la documentació original (o credencial definitiva) en el procés de matrícula perquè aquesta sigui efectiva. Una vegada matriculat, el candidat serà alumne de la UIB.

En cas que es detecti frau en les còpies aportades o bé en cas que la credencial definitiva esdevingui una nota d’admissió inferior a la nota de tall, es revocarà l’admissió i s’anul·larà la matrícula, sense devolució de doblers en el primer cas.

Perquè la documentació estigui validada digitalment haureu d'aportar documents signats digitalment per l'organisme que els ha expedit o amb codi de verificació electrònica.

Llista d'admesos

Llistes d'admesos i terminis d'acceptació de plaça i reserva de plaça/matrícula d'admissió general

Els alumnes podran consultar la seva admissió per UIBdigital. Hauran de seguir les instruccions de les llistes d'admesos i formalitzar la matrícula.

Primera llista d’admesos 

Data de publicació
5 d'agost a les 9.00 hores
Termini per acceptar la plaça i reserva de plaça pendent de reconeixement de crèdits
del 5 d'agost a les 9.00 al 29 d'agost a les 23.59 hores
Termini per formalitzar la matrícula*
del 2 de setembre a les 9.00 al 5 de setembre a les 14.00 hores

Segona llista d’admesos 

Data de publicació
2 de setembre a les 9.00 hores
Termini per acceptar la plaça i formalitzar la matricula
del 2 de setembre a les 9.00 al 5 de setembre a les 14.00 hores

 (advertencia) Consultau el funcionament de les llistes d'admesos.

Notes de tall

 

Convocatòria 2019

Oferta de places

Com i quan presentar la sol·licitud

Avís
Convocatòria única d'admissió
En aquesta convocatòria hi poden concórrer tots els alumnes amb requisit d'accés d'anys anteriors i els qui es presenten a les proves d’accés a la universitat del curs 2018-19 tant en la convocatòria ordinària com en l'extraordinària:
          a) els qui es presenten a la convocatòria extraordinària de juliol a la UIB, han de fer la sol·licitud d'admissió del 28 de juny fins al 2 de juliol a les 14 hores;
          b) els qui estiguin pendents de la convocatòria extraordinària de la prova d'accés d'una altra comunitat hauran d'esperar a veure si queden places vacants.


Documentació

El termini per presentar la documentació acaba dia 5 de juliol a les 14 hores.

La documentació a presentar depèn del requisit d'accés i de les condicions indicades.

Documentació segons el requisit d'accés:

  1. Estudiants amb una prova d'accés a la universitat superada.
  2. Tècnics superiors.
  3. Titulats universitaris.
  4. Persones amb la prova de més grans de 25 anys superada.
  5. Persones amb la prova de més grans de 45 anys superada.
  6. Acreditació d'experiència professional o laboral.
  7. Deteminats estudiants en possessió del títol de batxiller sense PAU.

Documentació segons les condicions especials:

Presentació de documentació

En línia

La documentació s'ha d'adjuntar a la sol·licitud de preinscripció.

Procediment per adjuntar la documentació a la sol·licitud de preinscripció

Si heu de presentar documentació, heu de seguir les instruccions següents:

  • Un cop desada la sol·licitud de preinscripció, apareix un avís indicant la documentació que heu de presentar.
  • A la pestanya de “Sol·licitud”, clicau al botó “Adjunta documentació” i s’obre una sol·licitud per adjuntar documents.
  • Adjuntau els documents requerits i desau la sol·licitud.
  • El seguiment de l’estat de la documentació es fa a UIBdigital>Gestions i serveis>Sol·licituds>Pendents. Tota la comunicació amb la UIB sobre la documentació es farà en aquest apartat.
  • Si heu de realitzar alguna acció, la sol·licitud us apareixerà pendent de la vostra intervenció perquè la pugueu modificar des del llapis de la columna “Resol”.
  • Quan la documentació està pendent de l’àrea d’admissió, s’indica en quin estat es troba la documentació: pendent de revisar, pendent de verificar, validada, arxivada o desestimada.
  • Consell: Quan accediu a UIBdigital a la pantalla d'inici comprovau si teniu missatges d'avís, ja que si us han reclamat algun document també ho podreu saber mitjançant l'avís.

- Instruccions per adjuntar la documentació (pendent)-

Validació de la documentació

Si el candidat no aporta la documentació original o aporta credencials provisionals, l’admissió serà condicional. Una vegada admès, el candidat haurà d’aportar la documentació original (o credencial definitiva) en el procés de matrícula perquè aquesta sigui efectiva. Una vegada matriculat, el candidat serà alumne de la UIB.

En cas que es detecti frau en les còpies aportades o bé en cas que la credencial definitiva esdevingui una nota d’admissió inferior a la nota de tall, es revocarà l’admissió i s’anul·larà la matrícula, sense devolució de doblers en el primer cas.

Perquè la documentació estigui validada digitalment haureu d'aportar documents signats digitalment per l'organisme que els ha expedit o amb codi de verificació electrònica.

Llistes d'admesos (admissió general)

Avís
Els alumnes que es presentin a la convocatòria extraordinària de la prova d'accés per millorar nota han de tenir en compte que a la convocatòria única d'admissió tindrà preferència la nota d'admissió que ja tenen. 

Llistes d'admesos i terminis d'acceptació de plaça i reserva de plaça/matrícula d'admissió general

Els alumnes podran consultar la seva admissió per UIBdigital. Hauran de seguir les instruccions de les llistes d'admesos i formalitzar la matrícula.

Primera llista d’admesos 

Data de publicació
17 de juliol a les 9.30 hores
Termini per acceptar la plaça o apuntar-se a la següent llista
del 17 a les 9.30 al 18 de juliol a les 23.59 hores
Termini per formalitzar la matrícula o fer reserva de plaça*
del 17 a les 9.30  al 25 de juliol a les 23.59 hores

Segona llista d’admesos

Data de publicació
22 de juliol a les 9.30 hores
Termini per acceptar la plaça o apuntar-se a la següent llista
del 22 a les 9.30 al 25 de juliol a les 23.59 hores
Termini per formalitzar la matrícula o fer reserva de plaça*
del 22 a les 9.30 al 25 de juliol a les 23.59 hores

Tercera llista d’admesos

Data de publicació
29 de juliol a les 9.30 hores
Termini per acceptar la plaça
del 29 a les 9.30 al 30 de juliol
a les 23.59 hores
Termini per formalitzar la matrícula o fer reserva de plaça*
del 29 a les 9.30 al 30 de juliol
a les 23.59 hores

*La reserva de plaça pendent de l'admissió a una altra universitat serà fins al 30 de juliol a les 23.59 hores. Si en aquest termini no han formalitzat matrícula, sortiran del procés d'admissió i perdran la plaça adjudicada.

(advertencia) Consultau el funcionament de les llistes d'admesos.

Notes de tall

 

Informació general

Què és?

És un conjunt d'actuacions que tenen per objectiu l'assignació d'unes places ofertes entre els sol·licitants que reuneixen els requisits d'accés.

Cada any es fa una convocatòria ordinària en què s'ofereixen un nombre de places per a cada estudi i seu que s'adjudiquen segons l'ordre de prelació establert. Si queden places vacants s'ofereixen en la convocatòria extraordinària.

Qui pot participar-hi?

Distribució de places ofertes

Del nombre total de places ofertes a la convocatòria general d’admissió a grau es reservaran els percentatges de quotes de places, tots arrodonits per escreix, que s’indiquen:

  • 5% del total de places per a més grans de 25 anys.
  • 2% del total de places per a més grans de 45 anys.
  • 1% del total de places per a més grans de 40 anys amb experiència laboral o professional.
  • 3% del total de places per a titulats universitaris o equivalents.
  • 5% del total de places per a persones amb un grau de discapacitat reconegut del 33% o superior, així com per als estudiants amb necessitats educatives especials permanents associades a circumstàncies personals de discapacitat que durant la seva escolarització anterior hagin requerit recursos i suports per gaudir d’una normalització educativa plena.
  • 3% del total de places per a esportistes d’alt nivell i alt rendiment. Aquest percentatge s’incrementarà fins al 5% en els estudis a què fa referència el quart paràgraf de l’apartat 1 de l'article 9 del Reial decret 971/2007, de 13 de juliol, sobre esportistes d’alt nivell i alt rendiment.

Les persones que reuneixin els requisits per sol·licitar l’admissió per més d’una quota de reserva de places poden fer ús d’aquesta possibilitat.

Els centres poden proposar, per a la seva aprovació pel Consell de Govern abans de la publicació de la convocatòria, modificacions per a qualsevol estudi i seu de les places reservades, sempre respectant els llindars establerts pels articles 24 a 28 del Reial decret 412/2014.

Les places reservades i declarades desertes s’assignaran a les places generals en la mateixa convocatòria, llevat de les places reservades a persones amb un grau de discapacitat reconegut del 33% o superior i als estudiants amb necessitats educatives especials permanents associades a circumstàncies personals de discapacitat que durant la seva escolarització anterior hagin requerit recursos i suports per gaudir d’una normalització educativa plena i les places reservades a esportistes d’alt nivell i alt rendiment, que es reservaran per a futures convocatòries del mateix any acadèmic. Aquestes només es podran alliberar com a places generals en la darrera convocatòria de places de l’any acadèmic, i en aquest cas caldrà assignar les places als candidats que hagin quedat en llista d’espera per ordre de convocatòria.

Paràmetres de ponderació

Paràmetres corresponents a les matèries de l’avaluació/prova de batxillerat per a l'accés a la universitat:

Les notes d’accés, específica i d’admissió s’expressaran amb tres xifres decimals. La nota d’accés, si la normativa corresponent o el certificat de l’alumne té més precisió, s’arrodonirà a la mil·lèsima més propera i, en cas d’equidistància, a la superior; i si la normativa corresponent o el certificat de l’alumne té una precisió inferior, es consideraran únicament les xifres significatives. 

Vigència de la nota específica

Les qualificacions M1 i M2 de les matèries que es considerin en el càlcul de la nota específica tindran validesa per a l’admissió a la UIB l’any en què s’obtenen més els dos anys acadèmics següents a l’obtenció de les qualificacions.

Nota d'admissió

Nota d'admissió

La nota d’admissió és la nota que es considera per establir l’ordre de prelació, entre altres criteris, a efectes d’admissió a un grau.

Nota d’admissió = Nota d'accés + Nota específica

Nota d'accés

La nota d’accés és la qualificació final del títol o prova que dona accés d’acord amb el requisits establerts per aquesta convocatoria. Podeu consultar com es calcula la nota d'accés segons el requisit d'accés corresponent:

  1. Deteminats estudiants en possessió del títol de batxiller sense PAU
  2. Estudiants amb avaluació de batxillerat per a l'accés a la universitat o PAU superada
  3. Tècnics superiors
  4. Persones amb la prova de més grans de 25 anys superada
  5. Acreditació d'experiència professional o laboral
  6. Persones amb la prova de més grans de 45 anys superada
  7. Titulats universitaris

Nota específica

La nota específica només es calcularà per als estudiants que compleixin els requisits d'accés següents:

Per a la resta d’alumnes, el valor de la nota específica serà zero.

La nota específica serà un valor entre 0 i 4 punts, calculats de la forma següent: a*M1 + b*M2, on:

  • M1 i M2 són les qualificacions de dues matèries troncals superades (puntuació més gran de 5) de l’avaluació de batxillerat per a l’accés a la Universitat o, si escau, de la prova d’accés a la Universitat que proporcionin millor nota d’admissió. També es poden considerar per a M1 i M2 les qualificacions obtingudes en matèries superades en proves específiques d’admissió regulades a l’article 23 de l'Acord Normatiu del dia 20 de febrer de 2017 pel qual es regula l’accés i admissió als ensenyaments oficials de grau a la Universitat de les Illes Balears.
  • a i b són els paràmetres de ponderació de les matèries corresponents a les qualificacions M1 i M2 en el grau per al qual es calcula la nota d’admissió. 
Paràmetres de ponderació

 

Llistes d'admesos

La UIB publicarà llistes d’admesos per assignar les places. 

Els candidats que participin en el procediment d’admissió podran consultar la llista dels admesos classificada per quota de reserva de plaça i per ordre de prelació amb nom, grup i nota que estableixen l’ordre de prelació.

Es publicaran a la web de la UIB les notes de tall de cada llista.

Els estudiants admesos en els estudis sol·licitats en primera opció poden:

  • Acceptar la plaça
    • Si accepten la plaça, han de formalitzar la matrícula o fer una reserva de plaça (només si estan pendents de l'admissió d'una altra universitat o del reconeixement de crèdits).
    • Ara bé, si només accepten la plaça i no formalitzen la matrícula/reserva de plaça, perdran la plaça assignada i quedaran exclosos del procés d'admissió.
    • Si accepten la plaça, tindran l'opció d'imprimir la carta d'admissió.
  • No fer cap acció. En aquest cas perdran la plaça assignada i quedaran exclosos del procés d'admissió.

Els estudiants admesos en els estudis sol·licitats en segona i successives opcions poden:

  • Acceptar la plaça
    • Si accepten la plaça, han de formalitzar la matrícula o fer una reserva de plaça (només si estan pendents de l'admissió d'una altra universitat o del reconeixement de crèdits). 
    • Ara bé, si només accepten la plaça i no formalitzen la matrícula/reserva de plaça, perdran la plaça assignada i quedaran exclosos del procés d'admissió.
    • Si accepten la plaça, tindran l'opció d'imprimir la carta d'admissió.
  • Apuntar-se per millorar d'opció a la següent llista d'admesos, només si tenen estudis anteriors oberts. Aquesta possibilitat no estarà disponible a la darrera llista.
    • Si decideixen esperar per millorar d'opció i s'apunten a la següent llista, han de tenir en compte que continuen en el procés per ser admesos a estudis més preferents i que no estiguin tancats. Si no milloren d'opció, quedaran en l'opció assignada. En cap cas, els assignaran plaça a estudis menys preferents. 
    • A més, durant el termini establert, poden desapuntar-se per millorar d'opció per acceptar la plaça assignada i formalitzar la matrícula/reserva la plaça corresponent.
  • No realitzar cap acció: Si no realitzen cap de les accions anteriors, quedaran exclosos del procés d'admissió.

 Si l'estudiant no ha estat admès a cap estudi, pot:

  • Apuntar-se per millorar d'opció i obtenir plaça en algun dels estudis sol·licitats i que estan oberts. Aquesta possibilitat no estarà disponible a la darrera llista.
    • A més, durant el termini establert, pot desapuntar-se per millorar d'opció. Això suposarà sortir del procés d'admissió.
  • No realitzar cap acció. En aquest cas, quedarà exclòs del procés d'admissió.

Estudiants sense plaça adjudicada o admesos en segona i successives opcions a la darrera llista

Els estudiants que a la darrera llista d'admesos no els hagin adjudicat plaça o siguin admesos en segona i successives opcions, encara que s'hi matriculin, quedaran en llista d'espera de les opcions preferents. En el cas que s'alliberin places, s'adjudicaran extraordinàriament a les persones en llista d'espera. L'adjudicació es comunica per correu electrònic i està condicionada al fet que s'alliberin places.

Assignació de plaça posterior a l'inici de classes

Si s'adjudiquen places transcorreguts deu dies naturals des del començament de les classes, els alumnes seran admesos amb la condició d'alumne a temps parcial per poder-se matricular, si així ho volen, únicament de les assignatures que no hagin fet cap activitat d'avaluació parcial.

Ordres de prelació

Per adjudicar les places generals i les places reservades, s’ordenaran les sol·licituds d’admissió a un grau o del programa combinat d’ensenyaments oficials (PCEO) i seu segons un ordre de prelació. Si hi ha n places, s’adjudicarà plaça als n primers i la resta quedaran en llista d’espera en el mateix ordre de prelació.

Per establir l’ordre de prelació es classificaran les sol·licituds en grups ordenats i dins cada grup les sol·licituds s’ordenaran per nota d’admissió. La nota i el grup de la darrera sol·licitud admesa per ordre de prelació establiran la nota de tall del grau (o PCEO) i seu per a les places generals i per a les places reservades.

S’admetran totes les sol·licituds que estiguin en el mateix grup i amb la mateixa nota d’admissió que la darrera sol·licitud admesa (la nota de tall) encara que per aquest motiu s’hagin d’admetre excepcionalment més sol·licituds que places disponibles.

 

 

 

 

 

 

 

Trasllat d'expedient

Tots els alumnes de nou ingrés que tenen uns estudis de grau parcials en una altra universitat espanyola estan obligats, durant el procés de matrícula, a sol·licitar a la universitat on tenen aquests estudis parcials, el trasllat del seu expedient acadèmic universitari a la UIB, amb possibilitat de fer la sol·licitud per simultaneïtat d’estudis.

Tots els alumnes de nou ingrés que no es troben en la situació prevista a l’apartat anterior i tenen una prova d’accés o d’admissió superada en una altra universitat i inicien estudis de grau a la UIB fent servir aquesta prova, estan obligats, durant el procés de matrícula, a sol·licitar a la universitat on han superat la prova el trasllat a la UIB del seu expedient acadèmic de la prova.

Normativa aplicable