Màster Universitari. Enginyeria Industrial

Any acadèmic 2018-19 | 78 crèdits | 30 places

En què consisteix?

El títol proposat compleix amb l'Ordre CIN/311/2009 de 9 de febrer de 2009 per la qual s'estableixen els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habilitin per a l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial. L'objectiu del màster en Enginyeria Industrial és completar els estudis de Grau de la família de l'Enginyeria Industrial, a fi de proporcionar la formació avançada de caràcter multidisciplinari requerida per adquirir les atribucions de la professió d'Enginyer Industrial. Sens dubte la professió d'Enginyer Industrial és de gran interès per a la major part del teixit industrial d'Espanya. És bastant factible que aquest tipus de titulats puguin actuar com a líders tant en PIMES com a grans empreses, exercint un paper fonamental en el país. Si passem a l'estranger, els titulats també poden també tenir un paper destacat dins el sistema industrial dels països del nostre entorn.

Per tant, la formació de l'enginyer industrial ha de respondre al d'un professional que pugui actuar com a enginyer, com a generador d'empreses, com a administrador, com a assessor-consultor i com a investigador científicotècnic.

Què hi aprendràs?

• Tenir coneixements adequats dels aspectes científics i tecnològics de: mètodes matemàtics, analítics i numèrics en l'enginyeria, enginyeria elèctrica, enginyeria energètica, enginyeria química, enginyeria mecànica, mecànica de mitjans continus, electrònica industrial, automàtica, fabricació, materials, mètodes quantitatius de gestió, informàtica industrial, urbanisme, infraestructures, etc. Projectar, calcular i dissenyar productes, processos, instal·lacions i plantes.
  • Dirigir, planificar i supervisar equips multidisciplinaris.
  • Realitzar recerca, desenvolupament i innovació en productes, processos i mètodes.
  • Realitzar la planificació estratègica i aplicar-la a sistemes tant constructius com de producció, de qualitat i de gestió mediambiental.
  • Aplicar els coneixements adquirits i resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis i multidisciplinaris.
  • Gestionar tècnicament i econòmicament projectes, instal·lacions, plantes, empreses i centres tecnològics.
  • Poder exercir funcions de direcció general, direcció tècnica i direcció de projectes R+D+I en plantes, empreses i centres tecnològics.
  • Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Saber comunicar les conclusions -i els coneixements i raons últimes que les sustenten- a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Posseir les habilitats d'aprenentatge que permetin continuar estudiant d'una manera autodirigida o autònoma.
  • Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Industrial.

El títol de Màster en Enginyeria Industrial, proposat en aquesta memòria, habilita per a l'exercici de la professió regulada d'Enginyer Industrial (Ordre Ministerial CIN/311/2009) i, per tant, és l'únic que proporciona les atribucions professionals de la professió regulada d'Enginyer Industrial. Segons múltiples informes d'organitzacions públiques i privades, un dels perfils universitaris més buscats per les empreses espanyoles és el d'Enginyer Industrial. Entre les possibles sortides laborals poden destacar-se:

• Enginyeria de Projectes
  • Enginyers en PIMEs
  • Producció i control de béns d'equip
  • Enginyeria comercial
  • Gestió de Qualitat
  • Plantes de producció d'energia
  • Aplicacions de l'electrònica industrial i la robòtica
  • Enginyeria de grans instal·lacions
  • Oficina tècnica
  • Enginyeria i disseny de pavellons industrials
  • Gestió i direcció de projectes de R+D+i
  • Funcionaris o empleats de qualsevol òrgan de l'administració pública a la UE, nacional, regional i local en les àrees de l'enginyeria industrial i innovació.
  • Investigadors i acadèmics a les universitats públiques o privades.

L'espai europeu d'educació superior exigeix l'existència d'un sistema que asseguri la qualitat del títol .

Enginyeria i Arquitectura
Direcció dels estudis Dr. Eugenio Miguel Isern Riutort

Idioma: Català, Castellà ( Vegeu les assignatures per a més detalls )
Preu públic de 1a matrícula per crèdit 25,03¤