Grau d'Educació Social en línia
240
crèdits
- Facultat d'Educació
Títol
Oficial
Any d'inici
2009-10
Nombre mínim de crèdits matriculats el primer any
- 48 crèdits de les assignatures de primer curs per als estudiants a temps complet.
- 24 crèdits per als estudiants a temps parcial.
- Després del primer any de matrícula, no hi ha un mínim de crèdits per matricular-se.
Règim general de permanència
Altra informació
Preus públics de matrícula per crèdit
.
Any acadèmic
2017-18
- 1a matrícula : 18,01€
- 2a matrícula : 36,02€
- 3a matrícula : 77,97€
- 4a matrícula : 108,05€
Competències
Competències transversals
- Tenir capacitat d’anàlisi i síntesi.
- Tenir capacitat d’organització i planificació.
- Tenir capacitat comunicativa i lingüística.
- Tenir capacitat per utilitzar les TIC en l’àmbit d’estudi i el context professional.
- Tenir capacitat per gestionar la informació.
- Tenir capacitat per resoldre problemes i prendre decisions.
- Tenir capacitat crítica i autocrítica.
- Tenir capacitat empàtica, respectuosa, solidària i de confiança cap als subjectes i les institucions.
- Tenir capacitat per desenvolupar actituds que possibilitin i afavoreixin el treball en entorns multiculturals i plurilingüístics.
- Tenir habilitats per potenciar les relacions interpersonals i entre grups.
- Tenir autonomia en l’aprenentatge.
- Adaptar-se a situacions noves.
- Desenvolupar el lideratge, la creativitat i l’esperit emprenedor.
- Desenvolupar l’obertura cap a l’aprenentatge al llarg de tota la vida.
- Tenir compromís ètic amb les persones, les institucions i la pràctica professional.
- Tenir coneixement de la llengua anglesa: capacitat per comprendre, parlar i escriure en llengua anglesa, amb un nivell mitjà.
Competències específiques
- Comprendre els processos, les institucions i les idees que s’han donat històricament i que han configurat els models actuals d’intervenció socioeducativa.
- Conèixer les polítiques de benestar social i la legislació que sostenen els processos d’intervenció socioeducativa.
- Conèixer els supòsits pedagògics i biopsicosocials que són la base dels processos d’intervenció socioeducativa, així com les característiques fonamentals dels entorns d’intervenció.
- Saber utilitzar els procediments i les tècniques sociopedagògiques per a la intervenció, la mediació i l’anàlisi de la realitat personal, familiar i social.
- Gestionar estructures, processos i programes de participació i acció comunitària.
- Identificar i diagnosticar els factors habituals de crisi familiar i social i desenvolupar una capacitat de mediació per tractar amb comunitats socioeducatives i resoldre conflictes.
- Aplicar tècniques de detecció de factors d’exclusió i discriminació que dificulten la inserció social i laboral de subjectes i col·lectius.
- Dissenyar, organitzar, gestionar i avaluar programes, projectes i serveis socioeducatius en els àmbits de l’educació familiar i el desenvolupament comunitari; la integració social; l’animació i la gestió cultural; de la infantesa i la joventut i de la gent gran.
- Utilitzar tècniques concretes d’intervenció socioeducativa i comunitària (dinàmica de grups, motivació, negociació, assertivitat, etc.).
- Dissenyar, produir, utilitzar i avaluar mitjans i recursos per a la intervenció socioeducativa.
- Dissenyar i dur a terme projectes de recerca sobre el medi social i institucional i sobre les persones i grups amb els quals es fa la intervenció.