Procediment d'admissió per canvi d'estudis

Què és?

És una convocatòria d'un procés d'admissió destinada als alumnes que volen canviar d'estudi universitari o d'universitat.

A la convocatòria ordinària s'ofereix un nombre de places per a cada estudi que s'adjudica segons l'ordre de prelació establert. Si queden places vacants, s'ofereixen a la convocatòria extraordinària.

Qui hi pot participar?

Estudiants que hagin cursat estudis universitaris parcials espanyols i vulguin iniciar uns nous estudis a la UIB o els mateixos estudis en un altre centre. En aquest supòsit, és un requisit indispensable que la Universitat els reconegui almenys 30 crèdits ECTS.

Distribució de places ofertes

Les places ofertes per canvi d’estudis no poden ser inferiors al 2 per cent per escreix de les places ofertes a la convocatòria general de l’any anterior. El primer any d’implantació d’un nou grau no s’oferirà cap plaça en aquesta convocatòria. El Consell de Direcció haurà d’aprovar les propostes indicades.

Les places per als estudiants amb estudis estrangers no homologats declarades desertes s’assignaran en la mateixa convocatòria al procediment d’admissió per canvi d’estudis si en aquest hi ha llista d’espera, i viceversa.

De forma excepcional, el degà de la facultat o el director de l’escola poden admetre, sense que restin places, totes les sol·licituds per canvi d’estudis o per alumnes estrangers no homologats als quals es reconeguin, almenys, 120 crèdits, sempre que els recursos de personal, d’espai i de material de què es disposi així ho permetin.

Ordre de prelació

  • En primer lloc, s’ordenarà el grup dels estudiants que volen canviar d’un programa combinat d’ensenyament oficial de la UIB a un estudi que forma part d’aquest programa combinat o a l’inrevés. Dins aquest grup s’ordenaran les sol·licituds per la mitjana que permet comparar expedients d’alumnes que no han acabat els estudis en procediments acadèmics competitius, que es defineix a l’Acord normatiu 11222/2014, de 16 de desembre, pel qual s’aprova un sistema de càlcul de la mitjana que permet comparar expedients d’alumnes que no han acabat els estudis en procediments acadèmics competitius. Després seguiran la resta de sol·licituds.
  • En segon lloc, si l’estudi habilita o és requisit per a l’exercici d’una professió regulada, aleshores, s’ordenarà el grup d’estudiants que provenen d’un estudi que habilita o és requisit de la mateixa professió i després la resta. Si l’estudi no habilita ni és requisit per a exercir cap professió, aleshores totes les sol·licituds s’inclouran al mateix grup.
  • En tercer lloc, s’ordenaran primer els alumnes que provenen d’uns estudis de la mateixa branca de coneixement que l’estudi al qual volen accedir i després la resta.

Dins cada grup, les sol·licituds s’ordenaran per la mitjana de l’expedient calculada d’acord amb les previsions del Reial decret 1125/2003.

Documentació

La documentació a presentar depèn del requisit d'accés i de les condicions indicades. El termini per presentar-la acaba dia 7 de setembre.

Documentació segons el requisit d'accés:
  • DNI, passaport o NIE.
  • Certificat acadèmic de l’expedient amb la nota mitjana, segons el sistema de qualificacions establert al RD 1125/2003, només en el cas d'estudis no cursats a la UIB.
Presentació de documentació
En línia

La documentació es pot adjuntar a la sol·licitud de preinscripció.

Procediment per adjuntar la documentació a la sol·licitud de preinscripció

Si heu de presentar documentació, heu de seguir les instruccions següents:

  • Un cop desada la sol·licitud de preinscripció, rebreu un missatge de què les dades s’han desat correctament indicant la documentació que heu de presentar.
  • Clicau sobre la pestanya "Sol·licitud".
  • Clicau sobre el botó "Adjunta documentació".
  • Adjuntau els documents requerits, seguint les instruccions següents.

El nom del fitxers ha de seguir la següent nomenclatura: DOC_DOCID.EXT

DOC: és el codi que identifica el tipus de document que adjuntau, consultau els codis aquí.

DOCID: número del document d'identitat amb lletres, tant si és un DNI com un altre document.

EXT: és la extensió de l'arxiu, PDF, JPG.

  • L’operació generarà un tiquet, del qual heu de fer el seguiment de l'estat a l’apartat Gestions i serveis\Atenció a l'usuari\Suport\Pendents.
  • Mentre el tiquet no estigui en estat resolt heu de consultar el tiquet, ja que si algun document no és vàlid o necessitau lliurar algun document més, us ho notificaran mitjançant aquest tiquet.
  • La comunicació amb la UIB es farà mitjançant comentaris, que voltros mateixos podeu afegir, també veureu els comentaris que els serveis administratius han fet.
  • Consell: Quan accediu a UIBdigital a la pantalla d'inici comprovau si teniu missatges d'avís, ja que si us han reclamat algun document també ho podreu saber mitjançant l'avís.

Consultau un exemple de com adjuntar documentació.

Presencialment

Si preferiu presentar la documentació presencialment, la podeu lliurar a:

Unitat d'Atenció a l'Alumne

  • Edifici Son Lledó, campus universitari. De dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores.
  • Edifici prefabricat, campus universitari. De dilluns a divendres de 8.30 a 14.00 hores i també dijous de 16 a 18 hores.

Seu universitària de Menorca

  • Can Salort. Carrer de Santa Rita, 11. Alaior.

Seu universitària d'Eivissa i Formentera

  • Antic edifici de la Comandància. Carrer del Calvari, 1. Eivissa.
Per correu certificat

També podeu enviar la documentació per correu certificat a:

Universitat de les Illes Balears

Servei d'Alumnes i Gestió Acadèmica

Edifici Son Lledó

Cra. de Valldemossa, km 7,5

07122 Palma

Validació de la documentació

Si el candidat no aporta la documentació original o aporta credencials provisionals, l’admissió serà condicional. Una vegada admès, el candidat haurà d’aportar la documentació original (o credencial definitiva) en el procés de matrícula perquè aquesta sigui efectiva. Una vegada matriculat, el candidat serà alumne de la UIB.

En cas que es detecti frau en les còpies aportades o bé en cas que la credencial definitiva esdevingui una nota d’admissió inferior a la nota de tall, es revocarà l’admissió i s’anul·larà la matrícula, sense devolució de doblers en el primer cas.

Perquè la documentació estigui validada digitalment haureu d'aportar documents signats digitalment per l'organisme que els ha expedit o amb codi de verificació electrònica.

Normativa aplicable

 La normativa que regula l'admissió als estudis de grau és:
 

Convocatòria 2018

En breu actualitzarem aquest contingut. Disculpau les molèsties.